"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Selasa, Julai 05, 2011

SAMM menerima baik dengan keputusan Saketeriat Pemandu BERSIH 2



Awal petang ini Seketeriat BERSIH 2 telah mengadap DYMM SPB YDPA di Istana Negara. Pertemuan yang amat bermakna ini menunjukkan betapa prihatin Tuanku mengenai tuntutan BERSIH dan pengiktirafan Duli Tuanku terhadap usaha BERSIH mendesak penambahbaikan proses pilihanraya dalam negara. Ini merupakan satu tamparan hebat kepada regim yang begitu sombong dan lansung tidak mahu berbincang serta memburu aktivis BERSIH seperti tidak punya hak warga lansung.

Seperti yang dinyatakan dalam kenyataan SAMM sebelum ini yang mencadangkan agar Seketeriat BERSIH menerima baik titah Tuanku dan menerima cabaran Najib untuk Himpunan diadakan di stadium. Selepas keluar dari Istana tadi Dato' Ambiga memberitahu bahawa Himpunan BERSIH tetap tidak dibatalkan. Sebaliknya Stadium akan dijadikan sebagai tempat berkumpul. Kita akan buktikan kita mampu aman dan bukan bertujuan menjatuhkan kerajaan.

Kini semua tertumpu kepada regim penguasa adakah mereka benar berani membenarkan dibuat secara aman tanpa gangguan di Stadium ataupun sebenarnya mereka takutkan ialah tuntutan untuk pilihanraya itu diadakan secara bersih dan adil.

SAMM mencadangkan Seketeriat BERSIH segera menyatakan persetujuan ini secara rasmi terus kepada Najib (selaku PM) dan sepupunya Hishamuddin (selaku Menteri KDN) dengan syarat, Stadium Negara harus dijadikan lokasi. Jika tidak pun Dataran Merdeka. Himpunan mesti bebas gangguan polis. Serentak dengan pengiktirafan ini semua tekanan dan hambatan kepada aktivis BERSIH harus dihentikan. Semua yang ditahan harus dibebaskan dan semua pendakwaan berkaitan BERSIH dua harus digugurkan.

Aktivis bebas memakai baju atau apa saja warna kuning. pada hari tersebut Kuala Lumpur tidak seharusnya dikepung seperti 'zon perang'. Semua aktivis BERSIH harus dibenarkan masuk secara aman ke kawasan tempat dimana perhimpunan setuju diadakan. Tak kisahlah naik bas, naik motorsikal, basikal atau berjalan kaki.

Kepada aktivis dan anak muda seluruh negara, SAMM yakin tentu akan ada yang berasa kecewa atau rendah semangat hasil pengumuman ini. Namun yakinlah keputusan ini sebenarnya banyak hikmahnya. Buruan akan dihentikan, jalan menuju Kuala Lumpur akan terbuka luas. Ayuh kita buktikan himpunan pasti akan lebih 100,000 orang ini aman dan isunya ialah desakan pilihanraya bebas dan adil. Tunjukkan kita matang politik.

Mana penguasa zalim pun pasti akan terkencing dan menggigil ketakutan bila mendengar laungan hampir 200, 000 orang nanti. Ayuh semua SAMM faham sedikit kekecewaan semua tetapi ambil kesempatan ini untuk menunjukkan protes rakyat terbesar dalam sejarah negara ini. Pasti regim tidak boleh lagi mengatakan mereka mewakili majoriti dan mula belajar mendengar desakan rakyat.

Mengenai jaminan semua akan aman sebelum dan selepas itu sememangnya sedari awal sudah diberikan jaminan oleh penganjur. BERSIH 2007 pasti akan aman, satu pokok bunga pun tidak akan patah kalau polis tidak mengganas.

Kali ini petugas yang cukup dan jauh lebih bersedia telah disediakan demi memastikan semuanya aman dan fokus tertumpu kepada tuntutan pilihanraya bebas dan adil. SAMM seru semua khususnya anak muda untuk bersama di Bandaraya Kuala Lumpur 9Julai nanti. Masa dan tarikh tidak berubah cuma tempat akan diumumkan nanti.

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!