"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Ahad, Januari 09, 2011

Pelancong Warga Ireland Maut Digigit Dua Ekor Anjing Rottweiler

GEORGE TOWN: Seorang pelancong warga Ireland maut diserang dua ekor anjing jenis Mogul semasa dia bersama teman wanitanya sedang mengambil gambar di sebuah ladang Organik di Balik Pulau dekat sini Ahad.

Ketua Polis Daerah Barat Daya Supt Mohd Hatta Mohd Zin berkata Sullivan Maurice, 50, meninggal dunia akibat kecederaan di bahagian kaki, bahu, dada, pipi kiri, dagu serta kening, di samping putus telinga, dalam kejadian kira-kira pukul 10 pagi.

Beliau berkata Maurice meninggal dunia di tempat kejadian manakala teman wanita lelaki Ireland itu, yang merupakan seorang warga Poland berumur 28 tahun, tidak cedera.

"Lelaki itu diserang seekor anjing betina dan seekor anjing jantan milik pemilik ladang berkenaan. Kedua-dua pelancong itu dipercayai bermain dengan empat ekor anjing milik pemilik ladang tersebut semalam. Dua daripada anjing itu terbabit dalam serangan pagi ini," katanya ketika dihubungi Bernama.

Maurice berada di ladang itu atas jemputan pemilik ladang berkenaan, dan beliau menginap di penempatan homestay berhampiran.

Hatta berkata kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut dan mayat warga Ireland itu dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat. - BERNAMA
 
SUMBER

DPPK PARIT

1 ulasan:

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!