"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Rabu, November 03, 2010

PRK Galas: Muhyiddin selar PAS keluar fatwa baru



MuhOleh Muda Mohd Noor
GALAS: Dalam kempen terakhir di Galas hari ini, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, PAS mengeluarkan fatwa baru setiap kali berlaku pilihan raya kecil semata-mata untuk menarik pengundi.
"Parti ini telah menyalahguna agama (Islam) untuk kepentingan politik mereka. Bukan sekali tetapi sudah banyak kali.
"Rakyat perlu menilai, bukan sahaja menyalahkan agama tetapi memperdayakan rakyat," katanya dalam sidang media di sini hari ini.
Timbalan perdana menteri telah menimbulkan perkara itu dalam dua kempennya di Sekolah Kebangsaan Cina Gua Musang dan Sekolah Kebangsaan Tengku Mohd Fakhry di sini.
Muhyiddin berkata, fatwa baru itu dikeluarkan oleh seorang pemimpin PAS Selangor.
Fatwa baru itu, kata timbalan perdana menteri, mereka yang telah menerima bantuan dari kerajaan negeri tidak boleh lagi menerima bantuan kerajaan Pusat.
Bagaimanapun, beliau yakin calon Barisan Nasional (BN) Abdul Aziz Yusof menang dalam pilihan raya kali ini.
"Ku Li (Tengku Razaleigh) memberitahu saya hampir semua daripada 13 peti undi yang telah dilawati nampaknya majoriti menyokong BN.
"Insya’Allah esok, Abdul Aziz akan menang dan menjadi wakil rakyat tuan-tuan," katanya.
Abdul Aziz menentang Dr Zulkefli Mohammad yang juga Ketua PAS Kawasan Gua Musang.
Kenaikan harga minyak jejas hidup rakyat
Muhyiddin juga menegaskan kenaikan harga minyak RON97 tidak menjejaskan rakyat kerana majoriti mereka menggunakan minyak RON95.
Beliau berkata, kerajaan tidak mengawal harga minyak RON97 dan kerana itu syarikat-syarikat minyak boleh mengumumkan kenaikan harga tanpa meminta kebenaran kerajaan.
"Harga minyak RON97 ikut pasaran, kalau harga minyak dunia naik, harga akan naik tetapi kalau harga minyak dunia turun, sudah semestinya harga akan ikut turun.
"Harga RON95 kita kawal, syarikat kena minta kebenaran kerajaan untuk naik harga minyak jenis itu.
"Rakyat tidak tanggung beban kerana minyak RON97 digunakan oleh orang besar-besar," katanya.
Muhyiddin juga ditanya mengenai keputusan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengangkut peti undi dari pusat mengundi kawasan orang Asli ke pusat penjumlahan di Gua Musang merupakan amalan biasa.
Katanya, selama ini tidak berbangkit keputusan pilihan raya dari kawasan mengangkut peti undi.
"Mengangkut peti undi itu dikawal oleh pegawai SPR dan anggota polis, parti politik memang tidak dibenarkan.
"Mengapa pula kali ini mereka menimbulkan perkara ini? Kita (BN) tidak pernah langgar undang-undang dalam pilihan raya kecil," katanya.



-Apa pula pandangan anda?-DPPK PARIT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!