"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Jumaat, Mac 18, 2011

CEDERA DISENGAT BINATANG BERBISA : PEMUDA PAS PARIT TAMPIL MEMBANTU


PARIT , 18 MAC 2011 – Seorang penduduk Kawasan Parit, Saudara Syamsul Kamal Jamhari telah dikejarkan ke Hospital Changkat Melintang malam semalam kerana disengat oleh binatang berbisa dan tidak mengalami kecederaan serius kerana mendapat rawatan yang segera.

Shamsul Kamal yang juga merupakan AJK Pas Kawasan Parit sedang dalam perjalanan ke tapak ceramah bersama Tuan Haji Mohd Sabu di Tanjung Belanja malam semalam tidak menyedari kelibat binatang berbisa yang berada dicelah-celah semak. Mujur kecekapan petugas Unit Amal Dewan Pemuda Pas Kawasan Parit yang kebetulan berada berdekatan dengan beliau segera tampil memberikan bantuan kecemasan apabila melihat saudara Syamsul Kamal tiba-tiba terjatuh di dalam semak.

Ketika ditemui pagi tadi, Saudara Syamsul Kamal kelihatan beransur sembuh dan mula melakukan kerja-kerja ringan di sekitar rumahnya. Ketua Dewan Pemuda Pas Kawasan Parit, Ustaz Mohd Al-Hakimi As-Syah Alami yang turut bersama rombongan ziarah Dewan Pemuda Pas Kawasan Parit pada pagi tadi telah menyampaikan sedikit sumbangan sebagai tanda simpati dan keprihatinan atas kejadian yang menimpa beliau.

Memetik ucapan Ustaz Mohd Al-Hakimi. “ Kita mahukan agar keselamatan penduduk di kawasan Parit diberikan perhatian yang serius terutamanya daripada Ahli Parlimen Kawasan Parit, YB Drs Mohd Nizar Haji Zakaria. Mujur tidak berlaku kehilangan jiwa akibat kejadian tersebut”.

Beliau mengharapkan ada usaha yang serius dan bersungguh-sungguh daripada ahli Parlimen Kawasan Parit tersebut untuk memastikan semak-semak yang begitu tebal walaupun di tepi jalan utama dibersihkan demi mengelakkan kejadian seumpama ini berlaku pada masa hadapan. 





Al-Akh Hakim
| 019-4505360 |

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!