"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Khamis, Oktober 21, 2010

Bujet 2011 : Nak beli Spenda punya pasal negara hilang RM185juta



Kastam kehilangan RM185 juta, mansuh cukai 300 barangan

PUTRAJAYA 20 Okt. – Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) bakal kehilangan pendapatan hasil kutipan cukai sebanyak RM185 juta tahun depan ekoran keputusan kerajaan memansuhkan cukai untuk produk berkaitan pelancongan.
Ketua Pengarahnya, Datuk Mohamed Khalid Yusuf berkata, kesan daripada pemansuhan cukai tersebut bagaimanapun akan tetap memberi pulangan lumayan kepada JKDM ekoran pengumuman kenaikan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus dalam Pembentangan Bajet 2011, minggu lepas.
Beliau optimis, pemansuhan cukai kira-kira 300 produk pelancongan itu akan meningkatkan lagi kemasukan pelancong asing ke Malaysia kerana negara ini sememangnya sudah dikenali sebagai lokasi syurga membeli-belah.
”Pelancong akan terus berkunjung ke sini dan mereka akan berbelanja besar untuk membeli barang-barang yang diminati tanpa dikenakan cukai.
”Seterusnya, industri pelancongan dan pengangkutan akan mendapat manfaat pula apabila hotel dan restoran penuh, mereka (pelancong) akan bayar cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus dan hasilnya kepada kerajaan juga,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Terdahulu beliau menghadiri majlis perjumpaan khas bersama kepimpinan tertinggi JKDM serta penyerahan watikah pelantikan pengarah kastam ibu pejabat dan negeri.
Mohamed Khalid berkata, peningkatan satu peratus cukai perkhidmatan dan caj cukai perkhidmatan untuk pakej-pakej filem di stesen penyiaran berbayar dijangka dapat menjana hasil lebih besar daripada jangkaan pengurangan kutipan RM185 juta.
”Jadi kita yakin bajet yang kita anggap mesra rakyat ini tetap mampu membantu jabatan ini mencapai kutipan hasil lebih RM28 bilion tahun depan,” katanya.
Beliau menambah, dari aspek penguatkuasaan pula JKDM mencatat kejayaan amat memberansangkan sejak tiga tahun lalu apabila hasil rampasan terus meningkat dari tahun ke tahun.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!