"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Rabu, Oktober 06, 2010

DUN GALAS:UMNO BAKAL MENANG!

Umno/BN nampaknya begitu obses akan menang di Galas.Impak perubahan rakyat yang kononnya dirasakan oleh  Umno/BN ini,sebagai bukti yang mereka akan menang mudah,paling teruk pun menang selesa.Benarkah begitu?
Jika dilihat secara kasarnya,diakui gagasan 1 Malaysia ini (idea APCO Worldwide) berjaya menambat hati rakyat,dan ternyata kebajikan yang sentiasa diperjuangkan Pakatan Rakyat begitu berhasil sekali dan ditiru oleh BN(mungkin ditiru juga oleh APCO).

Namun jika dengan lebih mendalam lagi,ternyata,UMNO/BN masih gagal menyediakan standard keselamatan yang baik(sekurang-kurangnya) untuk rakyat yang nampaknya begitu terganggu dengan kematian Sosilawati bulan lalu.Ianya sangat-sangat terganggu wahai sahabat! 

Gerak saraf politik UMNO di Dun Galas nampaknya sudah digerakkan dengan model yang sama(idea APCO Worldwide).Mereka yang mendapat suntikan 'turbo charge' dari Ku Li,nampaknya semakin 'berahi' menawan Galas.Tapi harus juga diingat Nitrogen Oxide System (NOS) mereka ini mampu memberikan impak negatif sehingga boleh menghancurkan keseluruhan sistem yang ada.

Lebih malang lagi,cerita Dun Galas bukan sebuah  cerita sebuah kereta,tapi ianya adalah cerita 'maruah' Islam dan bangsa melayu yang melibatkan begitu banyak masalah tertangguh,dan paling menakutkan pemimpin hari ini sudah berani menjadi 'balaci' yahudi laknaktullah!

 Bagi pemimpin begini,menjadi balaci yahudi lebih baik dari kehilangan kuasa pemerintahan negara.Biar pembangkang melabelkan apa sahaja kepada kerajaan(setiap label ada asasnya juga),biar kita pro yahudi,biar kita pro APCO,biar kita pro Amerika,biar kita pro Mac Donald(MacD),asalkan berkuasa di negara ini,dan yang penting segala penyelewengan pemimpin tidak 'kantoi'.

Tunggulah nanti saatnya Dun Galas menghukum,siapa sebenarnya dipercayai oleh rakyat setempat,adakah BN/UMNO yang begitu sinonim dengan gaya pro kezaliman,ataupun PR/Pas yang sangat mengamalkan kehidupan beramanah,berkebajikan dan yang penting jangan kita termakan 'umpan' pejuang bangsa yang semakin hilang jati diri(sudah tentu).

MAT MISKIN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!