"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Jumaat, Januari 08, 2010

Himpunan Aman di Teruskan-KP NASRUDDIN TANTAWI


Ayuh ! saudara , jangan terpedaya dengan berita dan maklumat salah yang mengatakan Himpunan hari ini di batalkan . Kita akan terus melahirkan sokongan kita ke atas ummat islam yang tertindas dan mengutuk sekeras kerasnya Israel dan boneka mereka yang secara terang - terangan mencabul dan menceroboh hak asasi manusia dan hak ummat Islam penduduk pribumi Palestine hidup dengan aman .





1. Pagi ini bertalu - talu sms menerobos mencari ruang di inbox handphone saya yang bertanyakan : "jadi kah himpunan kita hari ini di hadapan kedutaan Mesir ? "

2. Kekeliruan ini timbul apabila tersebar berita mengenai langkah terkini Mesir yang telah membenarkan peserta konvoi VIVA Palestine memasuki GAZA .

3. Alhamdulillah , memang benar sebahagian peserta konvoi VIVA Palestine telah berjaya memasuki GAZA setelah desakan dari ummat Islam di seluruh dunia .

4. Pun begitu , Himpunan Aman dan penyerahan memorundum ke Kedutaan Mesir tetap diteruskan kerana masih banyak tuntutan ummat Islam dunia yang memerlukan perhatian dan tindakan segera kerajaan Mesir .

5. Sebagai contoh Mesir masih lagi meneruskan usaha membina tembok konkrit sepanjang 6 KM membentengi sempadan Mesir - Palestine dan ianya jelas membuktikan Mesir merelakan diri untuk menjadi boneka kepada Israel . Tindakan membina tembok tersebut sekali gus seperti membina sebuah penjara besar bagi ummat Islam Palestine yang senantiasa menjadi mangsa keganasan Yahudi Israel Laknatullah .

6. Sikap dan Layanan buruk yang diberikan oleh Mesir ke atas rombongan konvoi VIVA Palestine yang berkelana dalam siri kempen membebaskan Palestine , mesti dibantah agar ia menjadi peringatan kepada kerajaan Mesir selepas ini agar tidak mempermainkan kesengsaraan dan penderitaan ummat Islam di Palestine .

7. Antara desakan kita ialah menggesa supaya Mesir benar - benar memainkan peranan sebagai sebuah negara yang mampu membela nasib ummat Islam yang sering ditindas dan dianiaya oleh Israel . Sebagai sebuah negara ummat Islam yang besar dan bersempadan dengan Palestine , ia menjadi tanggungjawab penting dan utama bagi kerajaan Mesir .

8. Ayuh ! saudara , jangan terpedaya dengan berita dan maklumat salah yang mengatakan Himpunan hari ini di batalkan . Kita akan terus melahirkan sokongan kita ke atas ummat islam yang tertindas dan mengutuk sekeras kerasnya Israel dan boneka mereka yang secara terang - terangan mencabul dan menceroboh hak asasi manusia dan hak ummat Islam penduduk pribumi Palestine hidup dengan aman .

9. Solat jumaat di Masjid Tabung Haji dan sejurus solat jumaat insayaallah kita akan bergerak ke kedutaan Mesir bagi menyerahkan memorundum bantahan tersebut .

10. Semoga Allah swt memberikan kekuatan kepada kita untuk memberi apa yang kita mampu untuk ummat Islam Palestine sekaligus menyatakan kepada dunia semangat solidariti kita



TERUSKAN DEMONSTRASI AMAN,POLIS DAN SB-SB NI CUMA PANDAI GERTAK DAN PROVOKASI JE-DPPK PARIT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!