"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Rabu, Januari 06, 2010

KENYATAAN ‘EMPAT TAIL “ AMAT MERAGUKAN DAN MELUCUKAN






kenyataaan akhbar yang dibuat hari ini menyatakan tiada pegawai tinggi kemneterian pertahahanan yang terlibat didalam kes kehilangan enjin pesawat perjuaang f5-e oleh peguam negara oleh Doto Ghani Patail adalah amat meragukan dan melucukan. Kenyataan yang bertarikh 5 /01/ 2010 yang disiarkan diakhbarkan sinar menyatakan hanya pegawai rendah kementerian yang terlibat didalam kes kecurian enjin pesawat tersebut diatas alasan pesawat tersebut telah digunakan sejak tahunn 1975 dan enjin pesawat tersebut tidak mempunyai nilai puluhan juta seperti didakwa oleh pijhak-pihak tertentu . Sudah tentu kenyataan yang diberi dikira amat melucukan kerana fisiliti kementerian pertahanan bukanlah seperti parking lot kereta awam yang boleh diakses sewenang –wenangnya oleh sesiapa sahaja ,bagaimana kehilangan sebutir peluru sahaja sudah dianggap begitu serius inikan kehilangan enjin pesawat perang negara . Timbul persolaan bagaimana asset pertahanan negara boleh dibiarkan begitu sahaja tanpa ada kawalan yang ketat untuk melindunginya. Didalam kenyataan nya peguam negara menyatakan kehilangan enjin pesawat berkenaan mula dikesan sejak bulan mei 2008 lagi , perkara ni sudah begitu lama terjadi semasa Najib menjadi menteri pertahanan dan mengapa baru sekarang ianya didedahkan kepada umum. Satu perkara alagi yang perlu kita ingat , walaupun pesawat tersebut telah digunakan sejak 1975 lagi tidak bermakna ianya telah menjadi besi buruk yang boleh dijual kepada pembeli barang terpakai kerana ianya asset pertahanan negara ianya bukan sama tarafnya dengan kereta buruk
sesuatu yang perlu kita ingat kan kepada ghani patail BAHAWA keselamatan negara ini bukan bahan gurau senda politik semata-mata Adalah tidak wajar sebagai peguam negara dia membuat kenyataan yang tidak masuk akal .
Secara teori nya mengapa kehilangan injet tersebut diketahui setelah hampir dua tahun ?
‘tidakkah ianya menimbulkan persolaan .Sudah tentu kemunculan enjin tersebut sudah diketahui oleh agensi perisikan amerika syarikat kerana enjin tersebut berada dinegara yang dikenakan sekatan atau embargo oleh amerika syarikat sendiri, jelaslah enjin tersebut bukanlah besi buruk seperti yang didakwa oleh peguam negara kerana amerika syarikat sendiri beranggapan ianya terlalu penting untuk tidak jatuh ketangan musuh-musuh nya dan inilah satu-satu sebab mengapa akhirnya isu kehilangan enjin pesawat F5-e ini tidak dapat disembunyikan lagi .

Mungkin dia buta sejarah dan JAHIL ,sesusatu yang dibina pada tahun –tahun 70-an itu ada diantaranya berbentuk (state of the art technology ) umpamanya pesawat supersonic seperti concorde yang mula beroperasi pada tahun 1976 , Jadi wajarkah kita mempunyai peguam negara seperti ini ? yang menggangap soal keselamatan negara boleh dikompromi dengan pihak -pihak tertentu . Satu lagi persoalan yang berkait , mengapa
buat pertama kali dalam sejarah angkatan tentera seorang jeneral dari tentera Udara dilantik menjadi panglima angkatan tentera ,pasti ianya akan boleh menjadi teori kepada kehilangan enjin pesawat tersebut dan kerana ianya melibatkan keselamatan negara perlu ada penyasiatan yang menyeluruh dan bukan membuat penyataan –penyataan yang tidak dapat diterima oleh akal menyatakan kononnya tidak ada pegawai tinggi angkatan tentera yang terlibat .

botaman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!