"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Khamis, Ogos 26, 2010

FAIZAL TAHIR ANTI ROCK???

Semalam seorang artis rock(jiwa rock kononnya) dengan wajah selamba dan yakinnya telah membuat satu kenyataan tentang konflik Palestin.Ini berikutan beliau telah berjaya menyeberangi sempadan Mesir-Palestin minggu beberapa minggu yang lalu.

Artis yang dimaksudkan ialah Faizal  Superman (Faizal Tahir).Beliau mengatakan kita patut bersyukur dengan apa yang kerajaan berikan kepada rakyat dibandingkan  dengan Palestin yang serba kekurangan(maksud bahasa yang beliau berikan).

Selanjutnya kita jangan jadi rakyat yang hanya sibuk mengkritik kerajaan yang ada.Cara Faizal tahir bercakap ni memang seolah-olah si 'cerdik berbicara'.Kita sebenarnya tidak berminat mahu mengkritik sesuatu yang betul.Ini kerja yang tidak betul.Adalah malang ada anak muda hari ini seperti beliau marahkan (Walaupun tidak merujuk kepada sesiapa) pro pembangkang.

Jika beginilah cara pemikiran Faizal,pastinya suatu hari nanti akan lahir satu generasi seperti ini,yang mendabik dada segalanya baik dan elok di Malaysia.Tiada apa yang kurangnya negara kita ini.....ya!jika kelebihan itu sahaja yang kita saksikan di Malaysia,maka kita akan melihat kelebihan itu,dan kita terlupa kekurangan kita.

Anda bandingkan bangsa Palestin dengan Malaysia.Dari beberapa sudut sahaja iaitu,kemajuan dan kesedapan dunia.Dimana kita mahu sorokkan sudut-sudut kemuliaan,kedamaian dan paling penting sekali keredhaan Allah?Adakah cukup sekadar datang ke Palestin,kemudian balik ke Malaysia dan mendakwa kerajaan Malaysia ini sangat prihatin???Bagaimana janji Allah tentang amalan baik-buruk kita yang sebesar zarrah itu???

Tahukah Faizal Tahir ini,manusia itu lebih aman menyembah manusia(kerana mahu redha manusia) melebihi Allah ???Jangan disebabkan Faizal mahu dianggap menegenang BUDI kerajaan,maka Faizal lupa untuk mengenang BUDI 'Raja' segala kerajaan....JANGAN LUPA FAIZAL!!!


MAT MISKIN DPPK PARIT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!