"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Ahad, Oktober 18, 2009

NIK AZIZ-BUANG BAYI SIKAP KAUM JAHILIYYAH






KOTA BAHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan perbuatan mereka yang membuang bayi adalah sama dengan sikap kaum Jahiliyyah di Mekah iaitu kaum yang terkenal dengan keruntuhan akhlak dan moralnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata beliau bimbang dengan sikap golongan itu yang menjadi penyakit kepada masalah sosial di negeri itu.

"Golongan ini mereka menolak agama, mereka suka kepada dunia dan wang tanpa memikirkan agama. Mereka sanggup terlibat dalam zina, dadah dan jenayah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis sambutan Aidilfitri di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kes pembuangan dua bayi dalam tempoh kurang seminggu dengan penemuan bayi pertama di Masjid AlSultan Yahya Petra diikuti kes kedua di Masjid Telipot, di sini semalam.

Ketika ditemui kira-kira pukul 8 pagi, bayi lelaki yang sihat dan masih bertali pusat itu dipercayai baru tiga jam dilahirkan dan hanya dibalut dengan sehelai kain tudung.

Nik Abdul Aziz berkata kerajaan negeri perlu menggiatkan lagi aktiviti kerohanian seperti dakwah untuk meningkatkan lagi kesedaran dan nilai moral masyarakat.

"Kita akan lakukan dakwah termasuk khutbah dan ceramah. Apa yang penting adalah kesedaran masyarakat di dalam hati mereka terhadap Islam bukannya polis.

"Orang lihat perkara ini tanggungjawab polis, itu salah. Sebenarnya tanggungjawab individu itu untuk menjaga moral mereka dengan Islam," katanya.

Ketika diminta mengulas mengenai hasrat Anggota Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali yang menyatakan hasrat untuk kembali kepada Umno berikutan berlakunya perubahan dalam kepimpinan parti itu, Nik Abdul Aziz berkata ianya terserah kepada Ibrahim sama ada untuk menyertai Umno atau tidak.

"Apa yang dia perlu buat adalah letak jawatan, sebagai anggota Parlimen Pasir Mas," katanya. BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!