"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Sabtu, Julai 17, 2010

BILA SUMPAHAN ORANG MINYAK TERKENA PADA RAKYAT

Didalam cerita melayu lama ,sebab mengapa orang minyak disumpah begitu rupa ialah kerana dia telah melanggar pantang yang disyaratkan kepada nya , maka dia telah disumpah menjadi orang minyak dan sejak itu berbagai versi orang minyak telah muncul tetapi apa yang pasti orang minyak ini mempunyai karektor yang sama ,hitam pekat dan metallic dan lebih teruk lagi untuk menyempurnakan ilmu nya orang minyak tersebut mesti mencabul 40 orang gadis ,beberapa ketika dahulu heboh diperkatakan tentang kemunculan orang minyak ini maka ramai lah diantara orang yang mencari buluh kuning yang dikatakan dapat dijadikan sebagai pendinding dari serangan orang minyak .Cerita orang minyak rasanya sudah lama t idak kedengaran yang Cuma ada akashah yang melakonkan watak orang minyak yang ditayangkan didalam slot cerita melayu baru-baru ini, cukuplah ianya menjadi cerita yang menaikkan bulu roma…..
Hari ramai diantara kita mula naik minyak walupun kita tak jadi orang minyak bila Memanda Menteri mengumumkan kenaikan 5 sen untuk petrol untuk ron 95 ,gas dan diesel , yang pelik nya ron 97 tak naik langsung , kata dia Cuma 13 peratus sahaja kenderaan yang menggunakan ron 97, semua itu pada pengguna satu kenyataan yang termasuk akal , kita bukan sepatut nya Cuma bertanya berapa banyak kenderaan yang menggunakan petrol ron 97 tetapi amount penggunaannya dan jangan lupa bertanya siapa yang menggunakan ron 97 ..tentu –tentu sahaja kereta -kereta mewah merz , bm, dah tentu jumlah nya tak banyak dijalan raya.. adakah memanda menteri Cuma memikir kan kepentingan golongan kaya sahaja dengan mengorbankan kepentingan dan keperluan rakyat kebanyakkan . Mungkin ada diantara yang bangang-bangang tu kata Cuma naik 5 sen , buat apa nak bising zaman paklah lagi banyak naik sekali naik 70-80sen ini .. ahhh penat nak bagitau macam mana .. baik lah mungkin yang 5 sen tu tak seberap tapi macam macam telaga minyak yang nilai nya 320billioon tu….telaga minyak yang diserahkan kepada brunei (blok Ldan M) rasa nya lagi pening diorang nak kira ,lagi tak reti apa yang 5 sen tu pun mereka tak paham ..Nampaknya kalau orang minyak tu mencabul 40orang anak gadis tapi Memanda menter I kita mencabul hak lebih 26 juta rakyat negara ini.. biarkan- biarkan luncai terjun denga labunya… itu belum kira lagi harga teh dan roti canai tentu tak sampai seminggu harga pasti naik .. ada ke patut memanda menter i kata sabsidi gula Cuma menguntukan sector industry dan bukannya orang ramai ..bijak memang bijak …sama bijak dengan saudara-saudaraku yang bagi sokongan kat dia dan sekutu-sekutunya dalam pilihanraya.. kalau kilang aiskrim naik harga kan susah mak bapak nak beli aiskrm dah ler anak sampai 9 orang … makin benak orang kita agaknyer..
Lu pikirlah sendiri …gua nak tidur dah ….bye-bye
Botaman ……dewan pemuda pas parit

1 ulasan:

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!