"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Isnin, Julai 05, 2010

Sensasi: Mahfuz, Timbalan Pengerusi SPR Si Wan Ahmad Wajar Di Pecat Kerana Sokong Kenyataan Pemuda UMNO Tanpa Merujuk Fakta Sebenarnya

KUALA LUMPUR, 4 Julai - Pengumuman rasmi yang dibuat Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abd Aziz Mohd Yusof berkaitan peratusan pemilih baru 2 Melayu dan 1 bukan Melayu dengan sendirinya menempelak timbalan pengerusinya. Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (foto) berkata, Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar jelas menyokong kenyataan Pemuda Umno kononnya peratusan pemilih baru 1 Melayu dan 40 bukan Melayu yang jelas cuba menyempurnakan agenda perkauman sempit Umno “Pengumuman yang dibuat oleh Pengerusi SPR jelas menafikan percubaan Umno yang disokong Wan Ahmad, Timbalan Pengurusi SPR untuk menimbulkan kekecohan perkauman dalam negara “Percubaan jahat ini juga turut didukung oleh sebahagian pimpinan Umno yang mengambil kesempatan untuk mengadu-domba perkauman di kalangan rakyat Malaysia,” ujarnya. Dengan pengumuman oleh Pengerusi SPR, kata Mahfuz, maka wajarlah Wan Ahmad dipecat dari jawatan selaku Timbalan Pengerusi SPR. SPR, katanya tidak boleh dilihat sebagai ‘Suruhanjaya Perkauman Rakyat’, oleh itu memecat Wan Ahmad adalah tindakan wajar. Di samping itu juga, tambahnya Mohd HishamuddinYahaya, Exco Pemuda Umno dan Berita Harian perlu memohon maaf secara terbuka dan mengakui mereka ada agenda jahat perkauman dan membuat aku janji tidak mengulangi perbuatan jahat itu.



[Semua ini membuktikan kepada kita bahawa SPR memang bersongkol dengan UMNO BN untuk memwujudkan satu keadaan tidak tenteram kepada rakyat. Kononnya, kaum Cina akan mengusai politik negara dan mahukan supaya orang Melayu majoritinya menyokong UMNO sebagai wadah perjuangan mereka. Seolah hanya mereka sahaja yang pandai memerintah negara ini. Malah tujuan kenyataan itu juga bagi mengalih pandangan rakyat agar melihat kaum Cina sebagai ancaman politik baru di Malaysia. Sedangkan mereka tahu bahawa UMNO BN sendiri pun bersubahat dan berkompromi dengan kaum Cina untuk meneruskan sisa-sisa perjuangan mereka di bumi Malaysia tercinta ini. Jahatnya Wan Ahmad kerana menyokong kenyataan UMNO tanpa merujuk kepada ketuanya sendiri. Beliau sememangnya tidak layak lagi untuk menjadi Timbalan Pengerusi SPR. Jika tidak Pakatan Rakyat pasti akan berhadapan dengan masalah yang lebih besar apabila terpaksa berhadapan dengan strategi jahat mereka dalam pilihanraya umum ke-13 akan datang. Kita juga hairan bagaimana Pengerusi SPR juga terbabas cakap dengan mengatakan bahawa UMNO hanya mendaftar 7,000 pengundi manakala DAP pula berjaya mendaftar 14,000 dalam masa terdekat ini. Soalnya sekarang, masa bila pula mereka yang mahu mendaftar sebagai pengundi perlu nyatakan nama parti tersebut?. Terutamanya jika mendaftar di tempat-tempat awam atau di pejabat SPR sendiri. Bukankah ini juga satu kenyataan yang cukup meragukan oleh seorang penjawat awam seperti itu sebenarnya. Mengeluarkan kenyataan tanpa usul periksa itulah kerja pengkhianat SPR ini sejak dulu kini dan selamanya selagi tidak dibuat pembaharuan dalam badan bebas itu sendiri sebenarnya]

Pahangdaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!