"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Sabtu, Mei 01, 2010

Istana rakam takziah pada mangsa tembak

Mohd Nor Yahya

KOTA BHARU, 1 Mei: Kejadian kes tembak terhadap seorang kakitangan Istana Kelantan, Ramli Mohd pada jam 12.25 tengah malam tadi mendapat perhatian serius daripada Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan Ismail Petra.



Baginda telah menitahkan agar Ketua Polis Kelantan memberi tumpuan untuk menyiasat segera kes itu secara terperinci dan menyeluruh.



Titah tersebut dibaca oleh Pengelola Istana Diraja Datuk Abdul Halim Hamad di sidang media hari ini.



Menurut Datuk Halim, mangsa adalah merupakan seorang yang berjawatan sebagai Pengawal Keselamatan di Istana Mahkota dan Istana Negeri.



Semasa kejadian, beliau baru habis bertugas dan ia berlaku di Kampung Sungai Nyior, Palekbang di kampung mangsa.



Mangsa yang berusia 50 tahun itu telah berkhidmat di istana selama 17 tahun dan merupakan seorang yang penuh dedikasi semasa bertugas, dilantik secara kontrak dengan istana.



Sebelum ini, beliau merupakan bekas tentera dan berkhidmat selama 15 tahun dan penuh berpengalaman telah diberi tugas sebagai pengawal keselamatan bagi keluarga diraja serta membantu tugas-tugas pengawal peribadi yang lain.



Datuk Halim juga berkata mangsa kini sedang dirawat di Wad Unit Kawalan Rapi (ICU) Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu dan dalam keadaan serius yang ditembak di dada dan peluru masih lagi berada dalam badan mangsa.



“Saya difahamkan semasa kejadian, mangsa tidak mempunyai apa-apa senjata termasuk senjata api,” katanya lagi.



Harakahdaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!