"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Khamis, Mei 20, 2010

Panas: Tindakan Balas Dendam BN Akibat Kecewa Di Sibu, Seorang Lagi ADUN DAP Bakal Digantung


Bagai sudah dijangka, amuk puak-puak BN tidak berakhir disitu. Selepas Speaker DUN Sarawak menggantung ADUN Pakatan Rakyat iaitu Dominique Ng Kim Ho (Parti Keadilan Rakyat (PKR)-Padungan) dan Chong Chieng Jen (DAP-Kota Sentosa) semalam, kini bagai menerima arahan beliau sekali lagi bakal mengambil tindakan yang sama terhadap seorang lagi ADUN DAP iaitu Ting Tze Fui - foto (Maradong). Beliau telah dirujuk ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan, dewan Undangan Negeri Sarawak berhubung satu kenyataan yang dibuatnya November lalu. Beliau juga akan dihadapkan ke jawatankuasa itu Jumaat ini berikutan usul yang diluluskan oleh Menteri Kewangan Kedua Sarawak, Datuk Wong Soon Koh pada persidangan DUN hari ini. Tindakan drastik yang dilakukan ini jelas sekali merupakan satu usaha untuk menghalau perwakilan Pakatan Rakyat di DUN Sawarak. Menurut ahli Parlimen Sibu, Wong Ho Leng penggantungan ADUN DAP semalam dan cadangan mengheret Ting ke jawatankuasa khas itu sebagai dendam BN atas kekalahan kerusi Sibu, Ahad lalu.

[Bagai sudah ditakdir, inilah akibatnya bilamana ada pihak yang tidak dapat menerima kekalahan dalam sebuah negara demokrasi seperti Malaysia ini. Mereka bebas melakukan apa saja kerana kuasa masih ada ditangan mereka. Tunggulah sehingga pilihanraya umum negeri yang akan berlaku tidak lama lagi, pasti rakyat akan menghukum sikap "kurang ajar" mereka ini sebenarnya. Oleh itu, rakyat Sarawak perlu bersabar dengan kerenah BN yang sedang menggila sekarang ini. Dengan terhukumnya ketita-tiga ADUN terbabit, maka hanya tinggal lagi empat sahaja ADUN Pakatan Rakyat yang akan bersuara di DUN Sarawak nanti].

PAHANG ONLINE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!