"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Rabu, Jun 02, 2010

Ibrahim Ali saman Saifuddin Nasution RM2 juta


Presiden Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali hari ini memfailkan writ saman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail.

Dalam samannya itu ahli parlimen Pasir Mas itu menuntut ganti rugi RM2 juta setelah mendakwa MP Machang memfitnahnya dalam sidang parlimen Mac lalu.

Saman tersebut difailkan melalui Tetuan Rajindar Singh di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur.

Ibrahim mendakwa Saifuddin menuduh beliau memiliki saham dalam syarikat judi atau syarikat lain berkaitan Tan Sri Vincent Tan ketika membahaskan titah ucapan Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat akhir Mac lalu.

Ibrahim kemudian menuntut supaya Saifuddin dirujuk ke jawatankuasa hak dan kebebasan parlimen kerana menuduhnya mempunyai saham dalam syarikat judi.

Beliau juga meminta speaker dewan menyiasat tuduhan tersebut yang didakwa dilakukan Saifuddin ketika perbahasan.

"Dalam hansard 23 Mac, dengan jelas sekali mukasurat 102 yang mana mengatakan... saya (didakwa) pemegang saham Vincent Tan. Ini tuduhan mengelirukan, tuduhan tidak benar dan fitnah sama sekali.”

Bagaimanapun, notis beliau itu ditolak.

Katanya, pada 4 Mei lalu, melalui surat peguam cara, beliau telah menuntut permohonan maaf dan ganti rugi daripada Saifuddin tetapi tiada sebarang jawapan.

Selain ganti rugi am berjumlah RM2 juta, Ibrahim turut menuntut satu injunksi melarang anggota parlimen Machang, Kelantan itu dengan sendiri atau melalui pekerja dan/atau ejen beliau daripada mengulangi perkataan yang sama terhadapnya.

Ibrahim memberitahu pemberita di luar mahkamah, peguamnya akan memfailkan saman ke atas akhbar Suara Keadilan esok atas alasan yang sama.

Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!