"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Ahad, Jun 13, 2010

Malaysia tak serius menangani isu Palestin

Satu hari kita bertempik menyatakan bantahan keras pada regim haram Israel, menuntut dunia mengutuk dan bertindak keras terhadap mereka angkara jenayah kemanusiaan mereka terhadap rakyat Palestin khasnya di Gza dan Tebing Barat, tetapi di waktu yang lain kita menyepi apabila Israel berlabuh di bumi kita!

Kemneterian Pengangkutan bersahaja menyatakan memang selama ini kerajaan kita membenarkan kapal-kapal kargo Israel memasuki pelabuhan negara bagi urusan perdagangan.

Tidakkah inimenjadikan Malaysia satu negara hipokrit! Berlakon di pentas seolah kita juara dan jaguh. Lihat anak-anak bangsa kita sanggup merempuh tentera dan kapal perang Israel demi kemanusiaan rupanya demi keuntungan kita juga mengalu-alukan penjenayah dunia ini berdagang dengan kita asal sahaja kita untung.

Syaratnya kapal-kapal Israel jangan kibarkan bendera mereka apabila menghampiri dan berlabuh di pelabuhan kita dan anak-anak kapal mereka tidak dibenar turun. Tidakkah ini menjadikan kita satu negara tidak bermaruah dan bermoral di bawah kerajaan BN?!

Anak bangsa Palestin menderita angkara tindakan kebinatangan regim haram ini, menahan dan menyekat bantuan dunia masuk ke Palestin.Kerana itu mereka terpkasa menyabung nyawa mengorek terowong-terowong tanah, meneyeludup masuk barang-barang, memohona dan merayu bantuan dunia. Israel ini jahat, Israel ini tidak berperi kemanusiaan.

Tiba-tiba kita yang kononnya mahu menjadi jaguh isu ini senang-senang mengizinkan pedagang-pedagang negara haram itu datang berdagang ke sini. Tidakkah kita fikirkan keuntungan yang mereka raih itulah nanti yang akan memodalkan pembelian senjata yang akan menghala dan meledak ke arah rakyat Palestin?!

Kerajaan Najib Tun Razak perlu berterus-terang. Hentikan terus apa sahaja bentuk kerjasama dan perdagangan dengan Israel. Duit mereka haram di negara kita kerana mereka bukan manusia tetapi binatang. Jangan berdegar-degar bagai ayam jantan perkasa tetapi hakikatnya ekor begelumang najis yang jijik dan busuk.

* Tulisan di atas adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian Harakahdaily.net. Harakahdaily.net tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan berkenaan.


Roslan SMS (Harakahdaily)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!