"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Khamis, Mac 25, 2010

CERAI SMS ATAU RUJUK SMS... SAH KE???

Dulu heboh sah atau tak sah cerai melalui sms. Ia membabitkan hukum baru kerana dulu tak de sms lagi.kini dah ada .. Ulama memutuskan talak yang dibuat melalui sms adalah sah jika memenuhi syarat syaratnya.


Terbaru rujuk pulak melalui sms. Apakah rujuk melalui sms sah. Jika talak melalui sms di anggap sah, maka tentunya rujuk melalui sms juga sah.... bagaimana jika yang dirujuk itu bukan isteri, tetapi kerusi... adakah ia juga sah....??? disini

Mufti tak perlu pening memikirkannya...serah saja pada speker kerana ia bukan membabitkan mahkamah. Speker punyai kuasa tertinggi dalam sebuah dewan undangan negeri. Speker boleh memutuskan apa sahaja di bawah kuasa dewan undangan negeri atauparlimen. Itulah kuasa speker yang luas dan tak terbatas selagi di bawah dewan yang dia adalah tuannya.... seluruh dunia mengakui speker adalah raja dan berkuasa penuh di dewan negeri atau parlimen.... Hanya di Perak ia berbeza..

Mungkin kerana Perak bukan lagi negeri demokrasi... tetapi negeri yang dimiliki dari anugerah dan kurnia di mahkamah....

-anak sengat-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!