"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Isnin, Mac 15, 2010

KEMUNAFIK PM

Sepanjang Dr Mahathir menjadi PM, kritikannya terhadap Amerika Syarikat bergema lantang. Dia juga berbangga apabila dianggap sebagai “singa Asia Tenggara” atau “Seokarno kecil” atas kelantangannya itu ~ yang sebenarnya di mata ramai pemimpin lain, sikap sedemikian tidak lebih hanya sebagai percubaan menunjuk-nunjuk sedikit kemampuan dan kejayaan selain tak lebih sebagai keceluparan kosong sahaja.

Tatkala krisis ekonomi 1997-98, Dr Mahathir juga berhempas pulas mencari dalih menyelamatkan dirinya. Dia menuding Geogre Soros sebagai penyebab; menafikan dan mahu menutup terus, misalnya kelemahan dalam negara, termasuk dana Bank Negara yang digunakan untuk manipulasi pasaran matawang (forex) di beberapa pusat ‘perjudian’ matawang dunia. Daripada kerakusan itu, akhirnya negara kehilangan dan rugi paling kurang sebanyak RM30 bilion!

~ Kemunafikan Dr Mahathir terserlah apabila pada 2008, beliau menafikan tuduhan awalnya terhadap Soros (”penyangak matawang”) dalam pertemuan mereka di Kuala Lumpur.

Sesiapa sahaja yang tidak mempertahankan tindakan Dr Mahathir dan kuncu-kuncunya–meskipun jelas ia adalah salah, melanggari etika dan undang-undang–akan dianggap sebagai ‘bekerjasama’ dengan Barat. Dituduh “agen Barat”.

Anwar Ibrahim antara orang yang dituduh begitu ~ bahkan ramai lagi. Anwar menjadi musuh besar Dr Mahathir apabila antara lain Anwar enggan bersekongkol untuk bill-out individu dan syarikat tertentu, yang mempunyai hubungan darah dan kawan-kawan rapat Dr Mahathir. Bekas PM ke-4 itu tidak mempunyai pilihan kecuali meneruskan tomahan dan segala dakyahnya secara konsisten sehingga kini terhadap Anwar. Terlihat konsisten adalah penting untuk kononnya terlihat benar.

Dr Mahathir pada September 1998 perlu mencantas Anwar demi menyelamatkan dirinya; sepertimana dia kelar leher ramai pesaing politiknya, atau sekurang-kurangnya dua timbalannya sebelum itu. Tidak kiralah kawan, mahupun lawan; sesiapa yang sesaat telah mengambil langkah tak seiring Dr Mahathir, akan padah!

Berulang kali dia mengungkit bahawa dialah yang membawa masuk Anwar ke dalam Umno dan kerajaan, diangkat sebegitu tinggi; tetapi itu semua tidak lebih juga membayangkan kekesalan Dr Mahathir apabila Anwar menolak untuk turut sama bersengkongkol dalam sekian banyak keputusan yang tidak bertanggungjawab sekitar menjelang puncak Krisis Ekonomi.

Latar ini, dengan keadaan ekonomi yang cukup genting, Dr Mahathir perlu untuk menembusi Rumah Putih bertemu Presiden Amerika waktu itu, George W Bush. Pergantungan ekonomi terhadap Amerika adalah kenyataan yang tak dapat dinafikan biarpun oleh seorang yang sesombong Dr Mahathir.

Jack Adramoff, pelobi Yahudi yang menerima bayaran RM1.2 juta itu untuk mengadakan pertemuan Dr Mahathir-Bush kini sedang merengkok di penjara.

-era pasca-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!