"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Isnin, Mac 01, 2010

Rakyat makin kepanasan





Cuaca semakin panas membahang membakar bumi yang kian tandus dengan perikemanusian .Rakyat mulai hidup seumpama cacing yang kepanasan melihat kerosakan demi kerosakan yang dilakukan oleh tangan –tangan pemimpin yang rakus dan zalim . Negara ini telah menjadi seperti sebuah kawah besar yang panas dan mendidih yang bisa saja melebur dan mencairkan apa sahaja yang berada didalam nya ,semuanya panas dari cuaca yang terik dan membahang hinggalah keisu –isu politik yang terus membakar meninggalkan rakyat didalam kepanasan . sekali –sekala rintik –rintik hujan turun membasahi bumi mungkin kesian belas ilahi kepada haiwan dan tumbuhan .Mungkin rahmat untuk kita telah tiada lagi lantaran kezaliman dan fitnah yang bermaharaja lela ,..hampir setiap hari kita dijamu dengan cereka-cereka fitnah dan cerita-cerita kezaliman , ada cerita bunuh , ada cerita , rogol rompak namakan saja pasti semuanya ada . Ada pemimpin yang ditelanjangi bulat (anwar Ibrahim) tapi maruahnya masih utuh . Ada anak kecil yang dibunuh (safiah umairah ) … lantaran mencabar hukum hakam ketentuan ilalahi … (hudud &Qisas)dan ada pemimpin yang santapannya darah dan air mata rakyat komisyen beratus juta timbul batu tenggelam sabut ( scorpene)

Bumi bertuah ini akan semakin panas tunggu sahaja bila bunga tahi ayam itu mekar , bila ceti(IMF) dunia menuntut hutang nya( 180 billion hutang negara ) disaat itu bumi ini akan menjadi semakin panas…anak sekolah bercucuran peluh umpama petani ditengah sawah , apa nak buat kipas tak boleh nak dipasang .. takut-takut nanti sekolah tak mampu lagi bayar duit api… .. rakyat makin kepanasan harga gula naik lagi $1.80 sekilo itupun Cuma dapat sekilo..... kata apek tauke kedai itu …itu Robert kuok makin kaya tapi saya meniaga ini gula untung manyak kolang……,, semakin hari semakin panas
Tunggu saja bulan mei ini bila harga minyak naik laagi …….( nak bayar bunga $180 billion tu )-rakyat didahulukan-


Ada mata lihat
Ada telinga dengar
Ada jet , tak der enjin
Ada kapal selam, tak boleh tenggelam
Ada rahsia negara , jual
Ada pemimpin rakus dan haloba dan ada pengundi pekak dan tuli …..maka tergadailah negara ini... tanya sama itu najib

…….. botaman …….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!