"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Jumaat, Februari 19, 2010

300 terima kunci rumah dari Anwar esok


Seramai 300 penduduk di Hulu Kelang dan Puchong merupakan kumpulan terawal yang berjaya memiliki rumah di Selangor melalui skim pemulihan perumahan terbengkalai di negeri itu.

Penduduk berkenaan akan menerima kunci rumah masing-masing di Taman Ukay Bistari dan Saujana Puchong dari Datuk Seri Anwar Ibrahim esok, demikian kenyataan pejabat penasihat ekonomi Selangor itu.

Skim berkenaan, dimulakan tahun lalu melalui pakej ransangan ekonomi sebanyak RM5 bilion, dijalankan bagi memulihkan hampir 5,000 unit terbengkalai di 141 buah perumahan di negeri itu.


"(Pemulihan rumah terbengkalai ini bertujuan) membantu pembeli yang kebanyakannya golongan berpendapatan sederhana dan rendah yang tidak dibela sejak sekian lama, akibat menanggung hutang pinjaman walaupun rumah belian mereka tidak dapat disiapkan.

"Kerajaan negeri akan menyuntik bantuan dalam bentuk underwriting (jaminan bayar balik) bagi projek yang tidak dapat dipulihkan oleh pihak swasta dengan melibatkan kontraktor baru melalui tender terbuka.

"Kerajaan negeri menyediakan geran bayar balik kepada perunding-perunding perumahan yang berminat untuk menyelamatkan projek perumahan yang terbengkalai," kenyataan itu dipetik.

Program tersebut diselia oleh satu jawatankuasa khas yang dipengerusikan ADUN Hulu Kelang Saari Sungib dan dijalankan melalui sumbangan modal dan kepakaran daripada syarikat swasta.

Jawatankuasa berkenaan pula akan diletakkan di bawah satu jawatankuasa induk yang akan turut dianggotai oleh exco perumahan, pihak berkuasa tempatan dan juga wakil penduduk.

Kenyataan tersebut juga menyebut, sebanyak lapan buah projek perumahan berjaya disiapkan, manakala 42 buah lagi diambil alih daripada pemaju dan kontraktor bermasalah sehingga Jun tahun lalu.

"Kerajaan Negeri Selangor mensasarkan 20% daripada jumlah keseluruhan unit dapat dipulihkan dan diserahkan kepada pembeli bagi tahun 2010," menurut kenyataan itu lagi.


-malaysiakini.com-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!