"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Rabu, Februari 03, 2010

TEORI KONSPIRASI DAN PENILAIAN LOGIKAL



Dr Mahathir didalm satu sidang akhbar telah membuat kenyataan bahawa terjadinya peristiwa 11 September merupakan satu konspirasi jahat (complicity )untuk menghalalkan tindakan menakluk negara –negara umat islam , bermula dengan penjajahan Afghanistan ,iraq
Sehinggalah usaha untuk menceroboh iran dengan mencipta dan menimbulkan pelbagai isu . Kata beliau didalam satu temuramah “ saya amat menghormati umat arab tetapi mereka bukanlah begitu pandai merancang dana menyusun strategi yang membolehkan rampasan empat buah kapal terbang dalam satu masa, beliau menyatakan peristiwa 11 september sengaja dicipta untuk menghalalkan penaklukan ketenteraan keatas dunia islam . Kemudiannya undian sms dilakukan ,lebih 87 % responden menyokong kenyataan beliau .
Didalam isu ini apa yang dapat dilihat telah berlaku peningkatan didalam tahap penilian logikal dikalangan rakyat dinegara ini terhadap isu-isu yang berlaku dikelling mereka. Penaklukan amerika terhadap negara-negara islam dilihat merupakkan satu agenda terancang dan peristiwa 11 septenmber merupakan satu alasan yang terbaik untuk melaksanakan penaklukan mereka ( neo colonial) mereka terhadap negara islam diseluruh dunia . Amerika pada asalnya sebuah negara yang wujud sebagai sebuah negara bersifat entiti bebas (free entity ) namun akhirnya negara itu telah dikuasai oleh yahudi dari segenap bidang bermula dari ekonomi, politik dan ketenteraan . Kemudiannya mereka menjadikankan negara kuasa besar itu sebagai alat dan platform untuk agenda zionisme terutama untuk menghadapi kebangkitan negara –negara umat islam diseluruh dunia .
Ada yang membuat kenytaan bahawa tidak seorang pun dari bangsa yahudi yang terkorban semasa berlakunya peristiwa 11 september sedangkan ribuan lagi telah menjadi mangsa .Peristiwa itu dicipta untuk dijadikan alasan bagi melaksanakan penaklukan ketenteraan keatas bumi umat islam dan kebanyakan negara- negara ini mempunyai kekuatan persenjataan dan bagaimana pula usaha mereka di kalangan negara –negara umat islam yang lebih kecil seperti Malaysia sudah tentu apa yang dikatakan teori konspirasi ini bukan sahaja digunakan untuk melaksanakan misi-misi ketenteraan malahan juga campurtangan politik untuk menentukan kepimpinan sesebuah negara itu khususnya di kalangan negara-negara umat islam supaya islam tidak akan bangkit sebagai ancaman kepada mereka .Mereka menyerang minda-minda umat islam melalui penerapan idelologi-ideologi nasionalisme yang sangat sempit.
Didalam konteks negara ini , serangan berbentuk ideologi ini telah lama bertapak didalam masyarakat dan begitu ketara didalam masyarakat melayu
,ianya berlangsung sebelum negara ini mencapai kemerdekaan lagi .seringkali-kali sesuatu yang bersifat nasionalisme itu ditiupkan didalam masyarakat untuk menghidupkan api-api perkauman bertujuan agar islam itu tidak dapat dilihat sebagai satu agama yang bersifat universal untuk semua kaum seluruh dunia tetapi hanya ekslusif untuk sesuatu kaum sahaja . Inilah padahnya bila usaha penerapan nilai-nilai nasionalisme berjaya dilaksanakan dan diterima pakai oleh sesuatu bangsa atau kaum yang majoritinya beragama islam .
Beginilah liciknya perancangan mereka (yahudi ) menjadikan bangsa-bangsa lain seperti bangsa mereka( yahudi ) ,kerana bangsa kerana bangsa yahudi tidak pernah mengiktiraf bangsa lain kedalam agama mereka kerana agama mereka ekslusif untuk bangsa mereka sahaja menjadikan bangsa dan agama mereka sebagai sesuatu yang minoriti . Akhir umat islam di seluruh dunia telah dijangkiti oleh penyakit yahudi ini dan tidak terkecuali umat islam dinegara ini .Dimalaysia Islam dijadikan ekslusif untuk orang –orang melayu sahaja , lihat sahaja bagaimana ,is-isu perkauman sentiasa dititipkan didalam masyarakat.
Kalau diamati dengan dengan teliti sejak pilihanraya yang ke-12 apabila wujudnya sebuah(neo coalition ) yang dinamakan pakatan rakyat itu , sudah begitu banyak polimik –polimik perkauman dicetuskan , mereka menciptanya diatas nama melayu itu islam justeru mempertahankan melayu sama seperti
mempertahankan islam walaupun dengan memperjuangkan sesuatu yang tidak selari dengan akhlak dan konsep asas islam itu sendiri . Malahan konflik yang cuba dicipta itu mungkin lebih banyak berbanding selama 11 kali pilihanraya sebelumnya dan yang terbaru adalah isu penggunaan nama allah , seringkali agama dijadikan satu alasan untuk menghalalkan segala bentuk tindakan sehingga berlakunya pembakaran beberapa gereja diseluruh negara yang merupakan satu pelanggaran kepada pesan yang ditinggalkan oleh rasullah s.w.t agar tidak memusnahkan rumah ibadat agama lain dengan sesuka hati tanpa alasan yang kukuh .
Perlembagaan negara ini mengikut diantara melayu dan islam itu menjadi satu, menjadikan islam dan melayu itu sinonim dan mempunyai hak dan keistemewaannya yang tersendiri didalam perlembagaan . Seharus nya ruang yang begitu luas itu

digunakansepenuhnya untuk mendekatkan masyarakat bukan islam kepada agama islam tetapi apa yang terjadi , berlakunya banyaknya kes –kes murtad yang sebenarnya
tidak begitu mengundang sensitviti masyarakat isalam negara ini.Terdapat banyak kes antaranya aishah bukhari , hartina kamarudin dan lain-lain lagi.
Sebenar nya ikatan antara melayu dan islam didalam perlembagaan negara ini sepatutnya menjadi bon jaminan kepada agar islam agar dapat terus diperlihara dan bukan menjadi halangan kepada kaum-kaum lain untuk mendekati islam itu sendiri. Ini kerana islam itu dilihat melayu dan melayu itu dilihat sebagai islam. Ianya merupakan satu persepsi dan penilainan yang salah kerana t sifat nasionalisme melayu itu telah menjadi satu halangan kepada mereka untuk mengenali islam .Inilah antara kelicikan dan kebijaksanaan
golongan kolonialis (yahudi )
bagaimanamereka cuba merencana suasana
politik dunia padamasa hadapan walaupun hasilnya hanya dapat dilihat selepas puluhan tahun .
Perancangan dan pelaksanaan politik nasionalisme telah menjadi batu penghalang kepada penyatuana umat islam diseluruh dunia sehingga yahudi berjaya mnembina pagar yang begitu luas di sekeliling mereka bukan sekadar benteng konkrit yang melitupi negara haram Israel tetapi pagar yang dibina begitu luas didalam kotak pemikiran umat islam yang menjadi peghalang daripada islam itu dilihat sebagai sebuah agama universal yang mampu menyatukan setiap kaum dan bangsa didunia. Sebenar teori konspirasi ini bermula dari usaha pembinaan negara –negara didunia ini dengan asas fahaman nasionalisme dan sebagai umat islam yang memahami realiti ini
seharusnya kita terus gigih berusaha dan berjuang untuk menegak daulah islam dinegara ini .


botaman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!