"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Sabtu, Februari 06, 2010

Polis panggil Nasir minggu depan


Polis Melaka akan memanggil bekas pegawai khas kepada Perdana Menteri, Datuk Nasir Safar bagi melengkapkan siasatan kes berikutan kenyataan beliau yang dikatakan berbaur perkauman.

Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof berkata Nasir akan dipanggil untuk rakaman percakapan secepat mungkin pada Isnin atau Selasa minggu depan.

"Sehingga kini siasatan kes telah lengkap 85 peratus dan hanya menunggu percakapan beliau sahaja," katanya kepada pemberita di Melaka semalam.

Katanya siasatan kes mengikut Akta Hasutan 1948 dan sehingga kini polis telah mengambil keterangan daripada 30 saksi termasuk anggota Dewan Undangan Negeri, peserta kursus dan wartawan.

Beliau berkata sebanyak 45 laporan polis telah dibuat di seluruh negara berhubung kenyataan Nasir, 61, yang juga timbalan ketua Umno Tanjung Piai, Johor.


Nasir dalam satu kenyataan kepada Bernama semalam meminta maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia berhubung ceramahnya yang dianggap bersifat perkauman.

Beliau sedar mengenai pelbagai reaksi selepas ucapan yang dibuatnya pada Seminar 1Malaysia di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka Selasa lepas.

-Bernama-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!