"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Ahad, Februari 14, 2010

Kontroversi: Zambry Kadir Buang Tabiat, Sanggup Menganjurkan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Di Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak Hari Ini !!


Apa sudah jadi dengan MB Mahkamah Perak si Zambry Kadir ini agaknya?. Apakah beliau terlalu taksub dan takut dengan suara rakyat, tiba-tiba mengadakan rumah terbuka di rumahnya. Kita tidak hairan jika rumah terbuka itu diadakan sempena Hari Raya Aidil Fitri atau Aidil Adha, tetapi Zambry rupanya mengadakan rumah terbuka Tahun Baru Cina di kediaman rasminya. Jarang kita dengan seorang pemimpin Islam mengadakan rumah terbuka untuk perayaan selain hari raya. Apa yang selalu kita lihat ialah pemimpin agama lain mengadakan majlis tersebut dan pemimpin Islam datang menziarah bagi mengeratkan sillaturrahim. Namun begitu ia berbeza dengan apa yang dilakukan oleh Zambry kali ini. Beliau sendiri mengadakan rumah terbuka di kediaman rasmi Menteri Besar Perak. Apakah wajar ia dilakukan agaknya?. Atau mungkin juga Zambry Kadir sudah "gila meroyan" maka tergamak mengadakan perayaan bukan Islam di rumahnya. Kita tidak merasa janggal jika mereka mengadakan perayaan di mana-mana lokasi seperti yang dilakukan oleh kerajaan pusat sebelum ini. Atas nama semangat muhibbah dan setiakawan, maka perayaan diadakan untuk agama lain yang dihadiri oleh pemimpin Islam itu sendiri. Namun, apa yang dilakukan oleh Zambry adalah diluar batasan sebenarnya. Beliau pula mengadakan perayaan seolah-olah dia duduk dalam agama itu. Menurut laporan media hari ini "lebih 5,000 orang hadir rumah terbuka Tahun Baru Cina Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir di kediaman rasminya".

[Kami menantikan kenyataan Mufti Perak tentang perkara ini. Apakah ia dibolehkan dari sudut Islam atau sebagainya. Sebelum ini, perayaan yang diadakan oleh kerajaan di peringkat nasional pun pernah ditegur oleh ulamak. Inikan pula apa yang dilakukan oleh Zambry itu. Persoalannya, kenapa beliau tergamak mengadakan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina di kediamannya?. Apakah kerana takut dengan undi kaum Cina dalam pilihanraya umum akan datang? Atau sengaja mahu mencari publisiti murahan agar rakyat terutamanya kaum Cina melihat beliau juara rakyat untuk semua. Sesungguhnya apa yang dilakukan oleh Zambry Kadir ini memang tidak masuk dek akal. Tiba-tiba seorang pemimpin Melayu yang kononnya beragama Islam adakan rumah terbuka agama lain pula].

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!