"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Isnin, Februari 01, 2010

DUN PERAK YANG WAJIB BUBAR BUKAN 28 KERUSI PR -UST. MISBAHUL MUNIR


Dalam wawancara Setahun Melayari Arus di Perak FM hari ini, Zambry telah mencabar PR membubarkan 28 kerusi yang dimemangi secara sah dalam pilihanraya yang lalu. Kenyataan ini bukan sahaja sombong tapi paling bodoh dan dangkal seorang Menteri Besar haram Perak. Mengapa 28 kerusi PR yang dibubarkan, pembubaran 28 kerusi tidak akan berlaku, melainkan mengosongkan kerusi melalui perletakan jawatan beramai-ramai, bila kerusi dikosongkan dalam tempoh 5 tahun semua calon PR tidak boleh bertanding semula.

Pembubaran hanya boleh berlaku pada DUN Perak, pembubaran DUN membolehkan pilihanraya semula diadakan bagi memilih kerajaan yang baru. PR dipilih oleh rakyat melalui suara demokrasi yang sah, sedangkan pembentukan kerajaan BN dibuat dengan cara rampas kuasa melalui pengkhianatan rakyat oleh 3 orang ADUN PKR dan DAP. Rakyat tidak merestui pengkhianatan ini.

Sepatutnya DUN Peraklah yang wajib dibubarkan, rakyat akan mengundi sekali lagi bagi memilih kerajaan yang baru, atau 3 orang pengkhianat inilah yang wajib kosongkan kerusi untuk membolehkan pilihanraya diadakan di tiga-tiga kerusi tersebut.

Rakyat Perak sangat malu mempunyai MB yang sangat sombong, bodoh lagi dangkal. Kalau memang benar rakyat bersama mereka, sepatutnya Zambry mengadap Tuanku bagi memohon supaya DUN Perak dibubarkan.

Saya juga mencabar Zambry berdebat dengan Nizar bagi membuktikan keupayaan masing-masing dalam tempoh setahun PR memerintah dengan setahun BN merampas. Siarkan debat tersebut secara live di media arus perdana. Selepas berdebat, esok bubarkan DUN bagi membolehkan rakyat menjadi hakim yang adil dalam menilai pencapaian kerajaan masing-masing. Harap ada mana-mana stesyen TV berani menganjurkan debat ini.

Saya rasa kalau setakat berdebat dengan Zambry tak payah Hj Nizar, pegawai-pegawai khasnya juga mampu berdebat dengan Zambry.

Walau bagaimanapun saya selaku Setiausaha Perhubungan PAS Perak merangkap mantan Setiausha Politik Hj Nizar akan mengutus surat supaya Zambry menyahut cabaran debat dengan Nizar.

1 ulasan:

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!