"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Khamis, Oktober 22, 2009

CABARAN DITERIMA: PEMUDA PAS TUNGGU PEMUDA UMNO TETAPKAN TARIKH, MASA DAN TEMPAT


Kenyataan Media (26 Mei 2009)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mengucapkan terima kasih kepada Encik Maslin Sham Razman sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Perak yang akhirnya bersetuju malah telah memberikan cabaran untuk mendedahkan perkara sebenar kejadian yang berlaku semasa sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak pada 7 Mei yang lalu.

DPPN Pk yang telah menunggu lama sejak susulan surat kami kepada Pemuda UMNO Perak pada 26 Mei yang lalu dan akhirnya Pemuda UMNO Perak mula bersuara untuk bertemu bagi menjelaskan krisis politik Perak yang menyebabkan kejatuhan ekonomi negeri yang teruk kerana rampasan kuasa awal Februari yang lalu.

DPPN Pk akan menunggu Pemuda UMNO Perak menetapkan tarikh, masa dan tempat yang sesuai serta kaedah yang bakal disusun untuk memperjelaskan isu yang sebenar supaya rakyat dapat menilai kejadian sebenar pada sidang DUN Perak, 7 Mei yang lalu. DPPN Pk menunggu apa sahaja keputusan dan juga syarat-syarat yang akan ditetapkan oleh Pemuda UMNO Perak kelak. Namun kami berharap Pemuda UMNO Perak dapat membuat keputusan segera supaya pertemuan ini dapat diadakan sebelum sidang DUN Perak pada 28 Oktober ini.

DPPN Pk menegaskan bahawa kami mempunyai bukti kukuh kedudukan sebenar yang berlaku di dalam DUN Perak pada 7 Mei yang lalu. Pertamanya tentang kedudukan kerusi V. Sivakumar sebagai Speaker dan juga kedudukan kerusi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) pada hari tersebut. Keduanya siapakah sebenarnya yang menyamar Bentara DUN Perak yang begitu ramai pada hari tersebut? Ketiganya kenapakah terdapat dua (2) persidangan ditempat yang sama semasa Sivakumar masih duduk dikerusi Speaker?

Dan masih banyak lagi perkara yang bakal kami dedahkan apabila Pemuda UMNO Perak sudah bersedia untuk bertemu kelak. DPPN Pk berharap Pemuda UMNO Perak tidak hanya membuat kenyataan kosong semata-mata dan harus bertanggungjawab terhadap rakyat yang mahukan keadilan. Sekiranya Pemuda UMNO Perak tidak berani untuk bersemuka dengan kami maka benarlah mereka memang gilakan kuasa sehingga merampas kerajaan Pakatan Rakyat Perak yang sah sehingga tidak sabar menunggu Pilihan Raya Umum Ke -13 yang akan datang.


ZAWAWI HASSAN
Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!