"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Khamis, Oktober 15, 2009

PANAH SILANG






Kegunaan panah jenis ini sebenarnya telah disedari semakin relevan untuk mempertahankan diri,apatah lagi untuk menyerang.Panah jenis ini selalunya lebih mudah dan tembakan juga 90% tepat.Mungkin dari segi wang dan perbezaan teknologi yang membuatkan manusia kurang berminat untuk memilikinya.Ianya mirip berfungsi seperti senapang.Mudah digunakan dan sangat mudah pula menepati sasaran.
Panah silang selalunya sangat ringan dan tidak terlalu besar.Tidak sebesar panah biasa.Selalunya kayu dan besi menjadi asas pembuatannya...yang menarik sangat mengenai panah silang ini ialah ketepatan dan mudah dibawa kemana-mana saja...sangat menarik untuk dimiliki sebagai koleksi hiasan....alang-alang hiasan baik jadikan senjata terus...tapi di Malaysia ni,rasanya agak sukar nak cari ataupun memang takde kut...nak cari je kat negara luar....Thailand pun ada rasanya....tapi kena jalan-jalan jauh sikit la.
Yang penting senjata ini sangant relevan untuk digunakan dalam pemburuan dalam hutan banat ataupun hutan tak banat...pandai-pandai korang le nak guna...yang penting jangan le pulak halakan senjata ni pada manusia,kesan dia....fuhhhhhh...susah nak cakap yop......lu pikir la sendiri.....

2 ulasan:

  1. Salam ok saya tak ada masalah,

    Oh ya panah tu elok untuk tembak orang UMNO

    BalasPadam
  2. hhahhaahhah...jangan pakkaramu...sabo...

    BalasPadam

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!