"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Rabu, Oktober 21, 2009

DARI GUANTANAMO BAY KE KAMUNTING











GUANTANAMO BAY MERUPAKAN PUSAT TAHANAN PERANG AMERIKA YANG MENEMPATKAN TAHAHAN DARI SELURUH DUNIA ISLAM .-MEREKA MELAKUKAN
PENAHANAN TANPA BICARA .IANYA MERUPAKAN SESUATU YANG MUNGKIN MENJADI
KEBANGGAAN PIMPINAN KERAJAAN YANG ADA KERANA KITALAH PERINTIS KEPADA KEM TAHANAN SEUMPAMANYA DIDALAM DUNIA DEMOKRASI MODEN, WALAUPUN TINDAKAN INI MERUPAKAN SUATU TINDAKAN (BARBARIC ) YANG KEJAM DILUAR BATAS-BATAS KEMANUSIAN .IRONINYA SATU FORUM MENGENAI KEM GUANTANAMO BAY INI AKAN DIANJURKAN DIMALAYSIA OLEH PERDANA GLOBAL PEACE ORG.

KITA MELIHAT PUSAT TAHANANAN ISA SEBAGAI SATU ISU YANG BERTERUSAN . PENUTUPANNYA HARUS TERUS DIPERJUANGKAN LEBIH-LEBIH LAGI DALAM KONDISI POLITIK HARI INI YANG DILIHAT CENDERUNG KEARAH PEMERINTAHAN YANG BERSIFAT DICTACTORSHIP . NAJIB TELAH MENAMPAKKAN KERAKUSANNYA DALAM MEMBENTUK ERA PEMERINTAHANNYA TERSENDIRI .BERMULA DENGAN SKANDAL PEMBELIAN KAPAL SELAM ..YANG MELIBATKAN MODEL MONGLIA (ALTANTUYA).SETERUSNYA TINDAKAN MERAMPAS KUASA DARI KERAJAN NEGERI PERAK (KUDETA ) SATU BENTUK PELAKSANAAN YANG BETUL-BETUL BERSIFAT DITAKTOR DAN INILAH HALATUJU PEMERINTAHAN NAJIB YANG SEBENARNYA .KITA TIDAK MAHU KEWUJUDAN KEM TAHAHAN ISA KAMUNTING ..DIJADIKAN ALAT UNTUK MENUTUP RUANG –RUANG DEMOKRASI YANG TELAH SEKIAN LAMA DI PERJUANGKAN ..DAN SATU PERKARA YANG KITA PERLU WALAUPUN KITA SIBUK DENGAN TRIBULASI POLITIK SEMASA ..NASIB ANAK –ANAK DAN ISTERI –ISTERI TAHANAN ISA MESTI DIBELA KERANA MEREKA ADALAH SEBAHAGIAN DARIPADA TUNAS-TUNAS DEMOKRASI YANG SEHARUSNYA KITA PUPUK DAN KITA BELA.INILAH ADALAH SATU INGATAN UNTUK KITA SEMUA DALAM USAHA MENUNJANGI PERUBAHAN DAN KEADILAN .. RENUNG-RENUNG DAN FIKIR-FIKIRKAN.

3 ulasan:

  1. Assalamualaikum

    Izinkan saya memberi sedikit ulasan.

    Perancangan menubuhkan Guantanamao Bay telah ditetapkan lama sebelum terjadi kejadian Sept 11 dan kejadian Sep 11 ada sebahagian dari ,master planning' yang telah dibuat oleh pihak zionis dan memperkudakan Amerika Syarikat dengan tujuan untuk merebut kawasan kawasan minyak diTimor Tengah dan menyekat kemaraan pihak fundamenalist Islam yang pada masa itu sangat aktif menular dari Asia tengah, Afrika, Balkan dan Asia timor. Master Planing ini adalah sebahagian dari perancangan pihak zionist untuk menakluki dunia.Rujuk buku 'the Jewish Protocol'. Pihak zionist telah merancang untuk melakukan apa yang berlaku sekarang sejak 500 tahun dahulu.Perancangan mereka begitu sistematik,rapi dan jitu memberi petunjuk bahawa meraka adalah bangsa yang bijak,berwawasan,gigih berusaha,berdisiplin dan berilmu.Berbanding dengan bangsa melayu yang malas, bodoh, pendengki dan kolot, dan tak berilmu.

    Bangsa Yahudi menakluki segala bidang ilmu. Bangsa melayu hanya tertakluk apa ilmu yang dicurah kepada mereka. Orang melayu sering menyebut majlis ilmu, majlis itu hanyalah terhad kepada syarahan agama dan politik disurau-surau dan pokok persoalan mereka adalah akidah dan fiqah yang berkisar kepada issue mazhab dan hukum. Seringkalinya mereka menyerang puak wahabbi dan syiah atau apa sahaja yang tak sehaluan dengan mazhab dan ideologi mereka.

    Dalam konteks Kem Kamunting adalah agak keterlaluan untuk menyamakannya dengan Guantanamao Bay.Ini kerana Kem Kamunting adalah khas untuk menahan tahanan yang melibatkan keselamatan negara. Belum ada direkodkan lagi bahawa tahanan ISA iu ditahan kerana kerana dia adalah fundamentalist islam.Penahanan anak kepada Nik Aziz adalah kerana untuk menunjukkan bahawa kita berkawan baik dengan Amerika Syarikat dimasa itu dan menunjukkan komitmen membenteras pengganas. Tanyalah Tun Dollah Badawi diatas kewajaran tindakan beliau dan tanya jugalah DSAI kerana dia adalah sekutu rapat US dan pihak zionis. Tidak ada salahnya ISA cuma siapa yang berkuasa untuk melaksanakannya.Didalam negara majmuk ini ISA adalah sangat relevan dalam menstabilkan keadaan. Akta ini masih diguna pakai di Singapore. Cuma diMalaysia ada pihak yang mahu ia dimansuhkan kerana dengan adanya akta ini maka susah mereka untuk merebut kuasa politik dinegara ini, walaupun mereka adalah sangat berkuasa dari segi ekonomi.

    Belum ada lagi tahanan ISA dari ahli parti pembangkang ditahan kerana mereka pembangkang. kebanyakan tahanan ISA adalah individu ataupun ketua ketua parti pembangkang yang menyebabkan suasana tidak stabil dan mengancam keselamatan awam.Ada rekod penahanan yang tak sepatutnya. Fakta ini diakui oleh penulis kerana beberapa tahun dahulu ada sahabat penulis ditahan diISA tanpa sebab yang munasabah, dia dibebaskan beberapa tahun kemudian dan sekarang telah pun almarhum, alfatihah buat roh beliau. Penahanannya adalah dibuat oleh menteri hal ehwal dalam negeri pada masa itu.Ini adalah perbuatan salah menteri tersebut dan beliau sepatutnya dihukum, untuk maklumat menteri itu pun sudah arwah. Oleh kerana satu dua kes yang begini adalah tidak wajar bagi kita memansuhkan ISA.Ingat golongan yang mahu merampas kuasa politik dari tangan orang melayu adalah sangat pandai membaca pemikiran orang melayu. Janganlah sampai kita diperdayakan, kerana dari sejarah sudah banyak kali kita diperdayakan.ISA masih perlu dan relevan demi kepentingan bangsa melayu dan agama islam.

    Jangan kita terpedaya dengan kepandaian golongan yang 'ultra kiasu' yang sudah pandai merujuk kepada AlQuran dan menyebut tentang khalifah Umar Abdul Aziz untuk mencapai matlamat mereka. Berfikirlah orang nelayu dengan cara rasional.




    Wer LOB BEK

    Telok Bakong

    BalasPadam
  2. sekali lagi fakta dan realiti gagal dikesan oleh saudara...wassalam

    BalasPadam
  3. Nampaknya itu saje yang mike mampu komen, itu sebab banyakkan bacaan jadi kita tidak lah jumud.


    LOB BEK
    Telok Bakong

    BalasPadam

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!