"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Selasa, Oktober 13, 2009

THE REAL PAPADOM






POLITIK MALAYSIA TELEH BERTUKAR MENJADI POLITIK PAPADOM ...PAPADOM YANG PERTAMA TELAH MENJADI ALAT NAJIB DALAM DALAM DRAMA RAMPASAN KUASA NEGERI PERAK ..PAPADOM YANG KEDUA TELAH MENJADI ALAT PROVOKASI NAJIB -DALAM PILIHANRAYA KECIL BAGAN PINANG ..MENCETUSKAN EPISOD-EPISOD TINDAKAN KEGANASAN ,KURANG AJAR DAN BIADAB PEMUDA UMNO/BN TERHADAP PENYOKONG DAN PETUGAS PARTI LAWAN ...DAN FATHER OF THE PAPADOM ..MENYEDARI LEGASINYA MULA DICABUT SATU PERSATU OLEH NAJIB,,DENGAN MEMPERALATKAN PAPADOM_ PAPADOM OPPORTUNIS INI..MELAKUKAN KERJA-KERJA KOTOR/DAN TAK BERTAMADUN, MAKA ROSAKLAH IMEJ YANG TELAH DIBINA SEKIAN LAMA OLEH TUN MAHATHIR SENDIRI...JADI KEPADA PAPADOM-PAPADOM DILUAR SANA ..JANGAN JADI ALAT PAKAI BUANG _ANDA CUMA AKAN DUGUNAKAN KETIKA PERLU DAN KEMUDIANNYA LUPUSKAN .. KEPADA NAJIB ANDA SEMUA ADALAH EXPANDABLE...MACAM LAMPIN PAKAI BUANG TU ...JADI LAH AHLI POLITIK YANG BERMARUAH ......BUKAN KOROPSI DAN RASUAH.

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum,

    Pada awal tahun 80an guru saya Almarhum Ustaz Fadhil Noor ada menyatakan bahawa walaupun PAS kalah dalam pilihan raya, umat Islam yang mengundi PAS telah pun melaksanakan tanggungjawab sebagai orang Islam dan setiap kebaikan pasti dibalas dengan kebaikan.Beliau tidak pernah mengaitkan dengan balasan masuk syurga.Pada masa itu saya amat setuju dengan kenyataan beliau dan saya amat mengkagumi jihat PAS masa itu.Pasukan yang di ketuai oleh ustaz Hadi Awang telah membawa PAS kearah perjuangan Islam secara total dan yakin bahawa dengan izin Allah apa pun akan terjadi, kalah atau menang tidak menjadi persoalan, yang penting adalah jihat.Tidak ada kompromi mengenai isu isu hukum Islam dengan parti kawan atau parti lawan,tidak ada kenyataan sensasi dari para pemimpin dan tidak ada politik dalaman dalam pertandigan dalam parti.Tidak saperti sekarang ini, PAS telah terikut ikut cara UMNO yang banyak menekan isu isu sensasi, banyak berkokok dari berjihat. Pemimpin PAS bergelutan saperti tersangkut di sarang labah labah didalam menyelesaikan isu isu dalaman parti.Budaya alim,ulamak, budaya ilmu dan moral sudah terhakis dan hilang. Peminpin pemimpin tertinggi didalam dilema yang kuat untuk menentukan arah tujuan dan perjuangan didalam barisan pakatan mereka.JIHAD sudah lama hilang, ia sudah digantikan dengan strategi.Dalam merangka strategi hukum syarak serta prinsip asas telah dilupakan.PAS telah masuk kancah budaya politik moden secara total. Suatu hari nanti jika gejala saperti ini tidak dibendung PAS adalah sinonim dengan UMNO. Yang melambat proses itu hanyalah kerana PAS belum berkuasa sepenuhnya. Bangun lah PAS dan letak lah diri anda diluar atau diatas jaring politik, supaya JIHAD boleh dikembalikan.Ketahuailah batas hak kita dengan hak Allah, jangan melabel seenaknya demi untuk kepuasan politik. Ingat Allah maha mengetahui.


    Wasalam

    LOP BEK TBO

    BalasPadam

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!