"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Ahad, November 08, 2009

DARI SEMINAR PAS-DENGAN ISLAM KITA BANGKIT!!!...


Meletop-letop kenyataan yang dikeluarkan oleh beberapa pihak yang dikira arif dan profesional di bidang mereka. Antaranya termasuklah yang sedang popular kini Dr. Aziz Bari (UIA), dan terbaru Dr. Abu Hasan (UM). Adakah cakap dengan fakta dan data atau sekadar menyampaikan cerita?

PAS tidak pernah sunyi dari suara-suara sumbang yang merendahkan keupayaan parti ataupun kepimpinan parti itu. Apapun PAS tidak pernah rasa rendah dan hina dalam meneruskan perjuangan memartabatkan Islam dan menjadi Islam sebagai jalannya. Selagi hidup berteraskan Al-Quran dan Sunnah, hidup tidak akan sesat.

Kita mendengar semua apa yang mereka kata dan kita tidak mampu untuk menutup mulut orang yang berkata-kata. Maka kita menerimanya dengan hati terbuka dan menganggap apa yang disuarakan adalah serius apatah lagi suara-suara pakar.

Sedangkan lidah lagi tergigit dan pisang setandan tidak semua yang baik. Tidak dinafikan bahawa PAS ada masalah dalaman dari segi tatatertib dan paling besar adalah jalan halatuju parti itu. Kesemua masalah ini dapat diatasi dengan kita kembali kepada sirah mulia Rasulullah SAW. Sirah itulah yang menjadi cerminan kepada jasad PAS.

Biarlah apa orang mengata, kita akan sangkal dan buktikan jika mereka katakan tidak benar. Tidak memadai dengan kata-kata, tetapi buktikan dengan hasil. Serangan negatif kepada imej PAS sengaja diadakan menerusi media untuk menunjukkan PAS semakin bercelaru, hilang pemimpin, dan ada puak-puak.

Islam adalah satu. Tiada lain selain Islam yang mampu menyatu padukan hati kita. Dengan Islam kita bangkit kerana Islam kita berjuang.


al-banjari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!