"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Sabtu, November 07, 2009

Pemuda mahu garis panduan isu tahaluf


KUALA LUMPUR, 7 Nov: Dewan Pemuda PAS Pusat menggesa kepimpinan parti meletakkan garis panduan yang jelas berhubung isu tahaluf dengan parti-parti lain.

Timbalannya, Azman Shapawi berkata, parti harus menyatakan segala perkara yang boleh dan tidak boleh dilakukan dalam mengadakan tahaluf.

Kepimpinan parti juga diminta agar lebih adil dalam pembahagian kerusi untuk menghadapi pilihanraya akan datang.

"Adil ni maksudnya pimpinan mesti tengok dari semua aspek. Mesti lihat kebolehan jentera dan sejauh mana keberkesanan pengurusan parti agar lebih bersedia menghadapi pihak lawan," katanya.

Pemuda juga menyokong penuh keputusan Presiden Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi yang akan meneruskan komitmen parti untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihanraya umum ke 13 yang akan diadakan pada bila-bila masa sahaja.

Pemuda turut mencadangkan agar kejayaan Pakatan Rakyat di setiap negeri yang diperintah dibentangkan dalam muktamar tahunan parti.

Laporan lengkap perlu diberikan kepada setiap perwakilan agar segala kekurangan dan kelebihan dapat dianalisis untuk memperkasakan parti.

Bercakap sewaktu membahaskan ucapan dasar presiden dalam seminar pemerkasaan parti di Dewan Datuk Fadzil Nor, Markaz Tarbiyah PAS Taman Melewar, petang tadi, Azman turut menegaskan, setiap konflik dalaman parti yang berlaku mestilah diambil tindakan segera untuk mengelakkan kekeliruan di kalangan ahli.

"Segala konflik mesti diselesaikan segera kerana kami bimbang jika tidak diselesaikan segera, akan merosakkan fikiran ahli,"ujarnya.

Turut dicadangkan agar jawatankuasan disiplin parti bersikap lebih tegas kepada mana-mana ahli yang melakukan perkara yang bertentangan dengan parti termasuk mengenai kebocoran rahsia parti.

Beliau turut menyeru agar ahli tidak menggunakan media baru dengan sewenang-wenangnya untuk menulis pandangan peribadi yang dapat mencemarkan imej parti.

harakahdaily.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!