"Kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad) perihal mereka dengan benar; sesungguhnya mereka itu orang-orang muda yang beriman kepada Tuhan mereka, dan kami tambahi mereka dengan hidayah petunjuk."

"Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran."

al kahf,13 & 14


Apabila pemerintah mereka tidak memerintah mengikut Kitabullah, ketahuilah bahawa Allah SWT akan pecah-belahkan mereka dan menjadikan mereka berbalahan sesama mereka.”;- (Riwayat Ibn Majah, Kitab al-Fitan (Hadith 4019), 2/ 1332).

KAMI DENGAR DAN KAMI TAAT

PALESTINE FOREVER

PALESTINE FOREVER

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY

JOM SERTAI FACEBOOK HARAKAHDAILY
KLIK TERUS KE FACEBOOK

Ahad, November 01, 2009

AKHIRNYA BN MENGAKUI POLISI PAKATAN RAKYAT ADALAH POLISI TERBAIK


Apabila Pakatan memerintah kerajaan negeri Perak ,kerajaan yang diterajui oleh Nizar telah mengamalkan dasar kebajikan yang adil dan telus tanpa mengira kaum dan bangsa.
Ianya sesuatu yang amat dicemburui oleh kerjaan barisan nasional , antara perkara yang telah Berjaya dilakukan oleh berliau ialah menyelesaikan isu tanah yang gagal diselesaikan oleh barisan nasional walaupun telah memerintah lebih daripada 50 tahun . Rakyat melihat kerajaan yang Pakatan rakyat telah menonjolkan satu gaya pentabiran yang dilihat telus dan lebih adil kepada rakyat . Antara perkara yang dilakukan ialah menganugerahkan tanah hak milik kekal kepada lot kampong baru cina (47 ribu lot ) dan lot kampung Melayu ( 102 ribu lot),sekolah agama rakyat 1000 hektar dan sekolah cina 1000 hektar. Apa yang dilakukan oleh Kerajaan Pakatan telah membuatkan sokongan rakyat makin menebal ,ini membuat Barisan Nasional semakin tertekan sehingga mereka kemudian nya menabur fitnah dengan menyatakan Nizar sebagai boneka Dap dan pengkhianat melayu , tetapi hari ini apa yang dilakukan zambry telah menjawab fitnah yang telah mereka tabur selama ini ,umpama menjilat ludah sendiri.Akhrnya mereka mengakui politik sempit kebangsaan dan perkauman itu ,tidak lagi relevan dengan keadaan politik semasa.Terbukti polisi Kerajaan Pakatan Adalah polisi yang lebih baik dan telus dalam membela kebajikan rakyat.

Jadi biarlah kita bercakap diatas fakta dan keikhlasan –bukan menyokong dengan membuta-tuli

Dari :botaman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda akan dipantau,apa sahaja ulasan anda ianya bukan tanggungjawab pemilik blog,terima kasih kerana berani memberikan ulasan.

GILA BOLA!